Najem okazjonalny. Co to takiego?

Zaktualizowano: 28 lis 2022

Najem okazjonalny to jedna z form wynajmu nieruchomości różniąca się pewnymi aspektami od najmu tradycyjnego. Umowa takiego najmu zawierana jest na czas określony, nie dłuższy niż 10 lat. Do umowy załącza się w szczególności:

1. oświadczenie najemcy w formie aktu notarialnego, w którym najemca poddał się egzekucji i zobowiązał się do opuszczenia i wydania lokalu używanego na podstawie umowy najmu okazjonalnego w terminie wskazanym w żądaniu.

2. wskazanie przez najemcę innego lokalu, w którym będzie mógł zamieszkać w przypadku wykonania egzekucji obowiązku opuszczenia lokalu.

3. oświadczenie właściciela lokalu o wyrażeniu zgody na zamieszkanie najemcy w lokalu wskazanym w oświadczeniu. Na żądanie wynajmującego załącza się oświadczenie z podpisem notarialnie poświadczonym.

Żądanie opuszczenia lokalu, sporządzone na piśmie, właściciel doręcza najemcy po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy najmu, jeżeli najemca dobrowolnie nie opuścił lokalu.

Najem okazjonalny ma na celu ochronę praw właścicieli lokali mieszkalnych . Jeżeli chcemy wynająć mieszkanie lub dom, albo jesteśmy inwestorami i zajmujemy się wynajmem w ramach prowadzenia działalności gospodarczej i chcemy się ustrzec przed nieuczciwymi najemcami to najem okazjonalny może być idealnym rozwiązaniem.

Pamiętaj, najem nieruchomości to wymierne korzyści, jeżeli tylko o niego odpowiednio zadbasz i zlecisz go doświadczonym prawnikom specjalizującym się w obrocie nieruchomościami.

42 wyświetlenia1 komentarz

Ostatnie posty